HTML

Rpg.hu feed

Nincs megjeleníthető elem

Asilum Pacem feed

Nincs megjeleníthető elem



Utolsó kommentek

  • kairakuda: Szerintem megéri vele foglalkozni, számos kiváló elemet belesűrítettek, ami a többi rendszerből, világból hiányzik, csoport részeként játszani kifejezetten élvezetes, a kara... (2008.02.04. 12:23) Asilum Pacem
  • Judea: Ritka manapság, hogy valaki Ars Magica-t játszon, gratula, csak így tovább. :) (2008.02.04. 01:22) Asilum Pacem
  • kairakuda: Szuper, kiváncsian várom :) (2008.01.24. 11:47) Térképészeti tapasztalatok
  • Iulius C.: PS-el eddig csak kártyaképeket szerkesztgettünk, de most azt hiszem ideje lesz kipróbálni ezt is. Ha lesz valami kézzelfogható, ami már vállalható is, akkor jelzem:) (2008.01.23. 08:09) Térképészeti tapasztalatok
  • kairakuda: Biztos nem annyira hangulatos, viszont egy 3d kép könnyen "szállítható" :D Lehetőségként még ott van a rajzjellegű stílusok használata, így szövegbe is be lehet részleteket... (2008.01.21. 12:30) Térképészeti tapasztalatok
  • Iulius C.: Régi Ars mesélőként én is rengeteg melót öltem bele a helyszínek vagy pl. a conventus élethű, látványos megformálásába. A Photoshopos modellezést viszont csak mostanában ke... (2008.01.21. 10:49) Térképészeti tapasztalatok
  • kairakuda: Szia! Igazábol akad még ezeken kívül további kettő, mondjuk mostanában meló miatt nem nagyon van időm velük foglalkozni. Persze fűt a publikálási vágy, ami a jazzblognál te... (2007.07.29. 15:37) Guinnan Dalar Atya életének története
  • Lacus: Halihó! Még a végén kiderül, hogy valami blogos szuperhatalom vagy. Mi lesz a következő; megtalálom a pipa blogod :) ?! Tök véletlenül 2 nap alatt 2 blogodra leltem rá (, s... (2007.07.29. 10:35) Guinnan Dalar Atya életének története
  • Utolsó 20

Add to Technorati Favorites

Nekromanta az árnyakban

2009.12.17. 03:34 kairakuda

Ihletem támadt, és összedobtam egy új karaktert Shadowrunhoz. Szerintem annyira jól sikerült, hogy összeraktam egy leírást a "kasztról":

Nekromanta az árnyakban

"A nekromanták ősi, korokon átívelő kulturális örökségből származtatják magukat. Ókori források jóslási technikákra, és szellemidézésre hivatkoznak, ami a reneszánsz időszaktól lassan eltolódott a élőhalottak, és holtak lelkének leigázása felé.  Az újkori nekromancia főleg a fantasy irodalomban lelhető fel, negatív szereplőként aposztrofálva ezen ősi mesterség űzőit. A mágia újbóli eljövetelekor a felébredt személyek közül számosan fordultak ezen sötétebb, elitlista ösvény felé, és az ötvenes évekre újra egységbe forrt a nekromantikus mágia kultusza, bár elterjedtsége Európára korlátozódott. Jelenleg éppen paradigmatikus szakadás figyelhető meg a nekromanták között, míg a hagyományosabb felfogás hívei az ó- és középkori misztikus világnézetet preferálják, addig az új-hullámos nekromanták tisztán modern mágiaelméleti szempontból szemlélik pozíciójukat a hatodik világbeli okkult társadalomban."(446-os csatorna)

Játéktechnika:

Nekromantikus tudás birtokába általában archeikus forrásokból juthat a karakter, így kötelező számukra valamilyen holt, vagy mágikus nyelv elsajátítása legalább 4-es szinten.

Varázslás

A hermetikusok között szinte egyedülállóan az egészség varázslatokra szentelnek kiemelt figyelmet, varázslataik nagy része az emberi testre, illetve a lélekre irányul (legyen szó élőről, vagy holtról, bár a halottakkal könnyebb a helyzet, hiszen rendszerint nem tiltakoznak).

+2 kocka egészség varázslatokra
-1 kocka illúzió varázslatokra
(úgy kell rájuk tekinteni, mint az elementalista mágusokra)


Idézés

A nekromanták elementálokat képtelenek megidézni, ellenben árnyakat (emberszellem) igen, ehhez varázskört, idézés könyvtárat, és egy személyes tárgyat használnak, ami egy halott tulajdonát képezte (az ú-jhullámos nekromanták szerint a tárgy amin az elhunyt tulajdonos személyiségének lenyomata található egyfajta lencseként formát ad a testet öltő asztrális energiáknak). Temetőkben ez a követelmény automatikusan kielégítést nyer. (Játéktechnikailag az elemntál idézéssel egyezik a rítus)

Az árnyra úgy kell tekinteni mint egy otthonszellemre, jószerencse helyett félelem paraképességgel. Az emberszellemekre vonatkozó sámáni totemmódosítók szintén érvényesek rájuk. Bár nem kísértetek, asztrálisan, és materializálódott formában hasonlítanak rájuk.

Kapcsolat más mágiahasználókkal

Hermetikus társaik kissé különcnek tekintik a nekromantáknak, ezt csak erősíti, hogy a legtöbb nekromanta mágikus csoport az összesküvő, vagy titkos típusba sorolható.

A sámáni tradíciót követő mágiahasználók általában kifejezetten negatívan viszonyulnak a nekromantákhoz, mivel azok hagyományosan a sámáni tradícióhoz tartozó szférákba ártják bele magukat (szellemek, egészség varázslatok), hasonló okokból kifolyólag a legtöbb egyház, és vallási szervezet is elítéli a nekromanciát.

Metamágia

A nekromanták külön metasíkkal büszkélkedhetnek, amin a Sötét király idol, és számos más dárk hagyomány követőivel osztoznak, ennek a síknak számos neve van, ezek közül az ismertebbek: A pusztaság, Alvilág, Abyss.

Bizonyos metamágikus praktikák igen közel állnak a nekromantákhoz, a hagyományos út követői a megszállást, és a jóslást részesítik előnyben, míg az új-hullám képviselői inkább a Pszichometriához vonzódnak (Aktuális csúcstechnika: 2063, 15.o.)

Végül egy tipikus varázslat:

Halott mozgatás
Típus: Fizikai / Célszám: Te / Hatóidő: Fe / Hatótáv: Lt / Kimerülés +1(K)
Holtak mozgatása
Típus: Fizikai / Célszám: Te / Hatóidő: Fe / Hatótáv: Lt / Kimerülés +1(S)

A "Halott mozgatás" a "Mozgatás" telekinetikus manipuláció varázslat csak holtestekre korlátozott variánsa (Mágia az árnyakban 146.o.). Ezzel a varázslattal egy holttestet irányíthatunk. A varázslás próbán elért sikerek számával egyenlő (maximum a varázslat ereje) a hulla Erő, és Gyorsaság tulajdonsága, illetve ennyi métert tud megtenni harci fordulónként. A halottal egyszerűbb műveletek is végeztethetők (a harc nem tartozik ide, maximum legázol, vagy ügyetlenül csépel).
A "Holtak mozgatása" a "Halott mozgatás" területre ható variánsa.

>>> Kelljetek fel és lakmározzatok! @static_

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: világ mágia shadowrun karakter hatodik nekromanta nekromancia felébredt taumaturgia

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgblog.blog.hu/api/trackback/id/tr91603678

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rendszerelmélet 2. 2011.02.22. 10:44:32

Már régóta szeretném folytatni ezt a témát. Alig vártam, hogy újabb nézeteket osszak meg veletek az rpg szabályrendszerek világában.Képzettségek: A képzettségek alkalmazása/mellőzése igazi választóvíz az RPG-k területén. Sokan elhagyják, vagy csak nagy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása