HTML

Rpg.hu feed

Nincs megjeleníthető elem

Asilum Pacem feed

Nincs megjeleníthető elem



Utolsó kommentek

  • kairakuda: Szerintem megéri vele foglalkozni, számos kiváló elemet belesűrítettek, ami a többi rendszerből, világból hiányzik, csoport részeként játszani kifejezetten élvezetes, a kara... (2008.02.04. 12:23) Asilum Pacem
  • Judea: Ritka manapság, hogy valaki Ars Magica-t játszon, gratula, csak így tovább. :) (2008.02.04. 01:22) Asilum Pacem
  • kairakuda: Szuper, kiváncsian várom :) (2008.01.24. 11:47) Térképészeti tapasztalatok
  • Iulius C.: PS-el eddig csak kártyaképeket szerkesztgettünk, de most azt hiszem ideje lesz kipróbálni ezt is. Ha lesz valami kézzelfogható, ami már vállalható is, akkor jelzem:) (2008.01.23. 08:09) Térképészeti tapasztalatok
  • kairakuda: Biztos nem annyira hangulatos, viszont egy 3d kép könnyen "szállítható" :D Lehetőségként még ott van a rajzjellegű stílusok használata, így szövegbe is be lehet részleteket... (2008.01.21. 12:30) Térképészeti tapasztalatok
  • Iulius C.: Régi Ars mesélőként én is rengeteg melót öltem bele a helyszínek vagy pl. a conventus élethű, látványos megformálásába. A Photoshopos modellezést viszont csak mostanában ke... (2008.01.21. 10:49) Térképészeti tapasztalatok
  • kairakuda: Szia! Igazábol akad még ezeken kívül további kettő, mondjuk mostanában meló miatt nem nagyon van időm velük foglalkozni. Persze fűt a publikálási vágy, ami a jazzblognál te... (2007.07.29. 15:37) Guinnan Dalar Atya életének története
  • Lacus: Halihó! Még a végén kiderül, hogy valami blogos szuperhatalom vagy. Mi lesz a következő; megtalálom a pipa blogod :) ?! Tök véletlenül 2 nap alatt 2 blogodra leltem rá (, s... (2007.07.29. 10:35) Guinnan Dalar Atya életének története
  • Utolsó 20

Add to Technorati Favorites

Térképészeti tapasztalatok

2008.01.15. 22:46 kairakuda

Elhatároztam, hogy életszerűbbé/hangulatosabbá teszem az Ars Magica játékokat némi vizuális segédlet létrehozásával, tapasztalataimat részben megosztanám, hátha okul belőle a nagyérdemű.

Először körülnéztem térképgeneráló piacon. Sajnos egyedi térképek létrehozására alkalmas, és egyben ingyenes szoftvert nem találtam egyet sem, bár keresgélés közben ráakadtam egy csinos kocsmagenerálóra. Megfelelő céleszköz nélkül maradt a Photoshop.

Tekercs hátteret lusta voltam készíteni, akad néhány a neten, pl. a wisards.com-on is van egy, jó pár minőségi térkép társaságában. Aki maga szeretné legyártani, számos tutoriált talál pergamen ügyben.

Először a coventusz központi épületének, a mágustoronynak fogtam neki, most csak a végeredményt vágom ide be, de ha van rá igény, a többi szint készítése közben tutoriált is gyártok a fontosabb lépésekről.

torony alaprajz

Nagyobb kép!

Persze hangulatilag a háttér a lényeg, ami rajta van nem sokat dob. Mivel jobban kézzelfoghatóbban le akartam képezni a tornyot és környékét, 3d modellező után nyúltam.

Régóta szemezek már a GoogleSketchUp progival, csak eddig motiváció híján nem vitt rá a lélek, hogy egy-két óránál tovább eltököljek vele, pedig ez az ingyenes program lehetővé teszi, hogy az egyszerű mezei felhasználó is elmélyedjen a 3d szerkesztő programok egyébként nehezen kiismerhető világában. Egyszerű épületeket szó szerint másodpercek alatt létre lehet hozni, és a beépített stílusok festmény, vagy grafila jellegű megjelenést is lehetővé tesznek.

Másfél éjszakás tökölés eredménye egy kisé túlméretezett, ablakok nélküli torony (félreértés ne essék, még félkész állapotban van a mű):

torony 3d

A program másik nagy előnye a hozzá tartozó folyamatosan frissülő 3d modell gyűjtemény, a 3D Warehouse, ahonnan bármelyik feltöltött mű behívható, módosítható, sőt, saját kreálmányainkat is a műértő közönség elé tárhatjuk (imhol az én produktumom) Itt számos középkori, vagy fantasy épület, szörny, vagy egyszerűbb tárgy található. Ezekből percek alatt összepakolhatunk akár egy kisebb-nagyobb várost, de találkoztam előre legyártott vár építőelem gyűjteménnyel is.

Van egy-két bámulatra méltó modell, pl. ez:
trebucet

4 komment

Címkék: photoshop 3d rpg ars magica coventus asilum pacem sketchup térképészet

A bejegyzés trackback címe:

https://rpgblog.blog.hu/api/trackback/id/tr64298979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iulius C. · http://impero.hu 2008.01.21. 10:49:57

Régi Ars mesélőként én is rengeteg melót öltem bele a helyszínek vagy pl. a conventus élethű, látványos megformálásába. A Photoshopos modellezést viszont csak mostanában kezdtük el használni, ez hasznos kis post hozzá. Köszi!

Kérdés, hogy lesz-e olyan hangulatos így, mint anno a hungarocellből faragott kastélykezdemény.

kairakuda · http://zann.hu 2008.01.21. 12:30:02

Biztos nem annyira hangulatos, viszont egy 3d kép könnyen "szállítható" :D

Lehetőségként még ott van a rajzjellegű stílusok használata, így szövegbe is be lehet részleteket szúrni/kinyomtatni, egészen organikus ceruzarajz hatást is elérhetünk a programmal. Persze ez nem egy kézzelfogható makett...

m.blog.hu/rp/rpgblog/image/torony_vazlat.jpg

Iulius C. · http://impero.hu 2008.01.23. 08:09:22

PS-el eddig csak kártyaképeket szerkesztgettünk, de most azt hiszem ideje lesz kipróbálni ezt is. Ha lesz valami kézzelfogható, ami már vállalható is, akkor jelzem:)

kairakuda · http://zann.hu 2008.01.24. 11:47:46

Szuper, kiváncsian várom :)
süti beállítások módosítása